Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 55 927 222 km-t sportoltatok
Fuss, hogy utolérjenek!

Sárvár 24

Bozót | 2014-05-01 00:46:11 | 46 hozzászólás

Sokáig vacilláltam, hogy írjak-e az idei sárvári 24 órásról, mert attól tartottam, afféle "lájkvadászatnak" tartjátok majd, de ha már a korábbiakról írtam és amúgy is le kell vonnom a következtetéseket, leszűrni a tanulságokat akkor miért ne. Az élménybeszámolós, bandázós-barátos részeket ne keressétek, természetesen Sárvár egy különleges verseny, Gyuláék fantasztikus emberek és imádom az összes futócimborát és nagyon is boldog vagyok, az eredménytől függetlenül, hogy ott lehettem és együtt futhattunk, találkozhattunk, de ez a beszámoló most inkább elszámoló :)

 

Aki belepillantott a naplómba, láthatta, hogy futok. Nem csak heti 0-20 kilométereket meg egy-két túrát, mint az előző években, hanem rendszeresen és magamhoz képest sokat. Valahol az Extrem Burgenland túra után döntöttem el, hogy akarok futni Sárváron és csak lötyögni egyet hanem komolyan. Már tavaly is próbáltam komolyan venni magát a versenyt, de felkészülés nélkül, elhatározás nélkül borítékolva volt a kudarc. Idén más volt, edzésbe álltam és nyomtam a futásokat, emeltem a heti kilométert, persze, az idő rövidsége miatt viszonylag meredeken, de bíztam benne, hogy jól ismerem már magam, és elbírom. 

 

Gond nélkül jutottam el a rápihenő napokig, majd a versenyig. Sokan kérdezték időközben, hogy mennyit akarok futni, mi a célom. Most is azt mondom, nem volt kitűzve egy konkrét táv, az lett volna a cél, hogy őszintén odategyem magam, végigcsináljam okosan, odafigyelve, nem megalkudva, nem bohóckodva, aztán majd kiderül, az elvégzett edzésmunka mire elég. Aki nagyon erősködött, hogy mondjak számot mégis, annak elmondtam, hogy az alapján, hogy felkészülés nélkül kétszer is futottam ugyanitt 150kilométert, csalódott lennék ha most nem futnám meg legalább a 180-at.

 

 Különösen bonyolult taktikám nem volt a versenyre, az első órákban óvatosan, lazán futni, pulzuskontrollal rásegítve, hogy tuti ne szaladgáljak el másokkal, összpontosítva és fegyelmezetten haladva túlélni az éjszakát majd lehetőleg feltámadni reggel és ha van értelme, belehúzni a végén. Frissítésnek a tavaly itt és a Dupla Élményen bevált sponser port vittem, jó drága, de önmagában is elég lehet ha más nem akar lemenni és csak inni kell, amit meg amúgy is kéne. Mivel kísérő nélkül terveztem menni, kiporcióztam a port félliteres palackokba előre. Vittem még néhány MaBaker Giant Bar szeletet, darabokra vágva.

 

A verseny előtt minden rendben ment, minimál stresszfaktorral elintéződött a leutazás, lett pályaszállás, esti ráhangolódás, viszonylag pihentető alvás, remek és bőséges reggeli, ráérős készülődés, egy kis szocializálódás az ismerősökkel és rajt. 

 

Csak a pulzust néztem, napközben mindig azzal futottam akihez így épp passzolt a tempóm, hiába lett volna kedvem belehúzni olykor. Megyegetett a frissítés, bár rögtön kiderült, hogy a palackokból nem tudok inni, mert túl széles a szájuk, meg kellett kérjem előbb Béla fiát, majd a később megérkező Manót, hogy öntse át a sportkupakosba. Elvileg 3 körönként terveztem fix mennyiséget, gyakorlatilag volt, hogy elvesztettem a fonalat, hogy mikor-mennyit. Mellé csak néhány műzliszelet darabot ettem, de meglepő módon hamar megundorodtam tőlük, pedig egyébként ezeket nagyon szeretem. Az egyik gélt is megettem valamikor változatosság-képpen. Úgy kb 10-12 óráig idén sem volt baj, bizonyára hatalmas egyéni csúcsot futottam 12 órán is (bár hiába várom a köridős vagy legalább résztávos eredményeket, hogy megnézhessem mennyi is:(   de éjjel megint beütött a motivációvesztés és az álmosság. Használtam ugyan koffeintablettát, de nagyon rövid ideig éreztem csak a hatását, olykor gyalogolva el-elbóbiskoltam, futásnál pedig frusztrált, hogy fájt a bokám mellett a csípőm, a derekam is, ami nem jellemző. Még napközben cseréltem cipőt is, hátha csak az okozta a gondot, de nem. Ahhoz az elvemhez tartottam magam, hogy fájdalomcsillapító jellegű gyógyszert nem veszek be, így csak igyekeztem elvonatkoztatni és emlékeztetni magam, miért is vagyok itt. Sajnos, ez kevéssé volt hatásos.  Sűrűsödtek a pisiszünetek is, ami aztán abszolút nem jellemző rám, olykor 10 órás futás közben egyszer sem kell mennem, most meg pár körönként. Talán simán csak sok vizet ittam vagy a koffein diuretikus hatása volt, a fene tudja, de megakasztotta még azt a kevés lendületet is amim volt. Párszor elkezdtem Manónak nyüszögni, hogy mennyire elegem van az egészből, hajnalban még Nicolék székében is zombiztam pár percet, de olyan nagyon szerencsére senki sem szánt meg :) Így utólag visszaemlékezve egy nagy nyafogás volt az éjszaka, tök feleslegesen.

 

20 óránál néztem meg az eredménylistát először és elsőre kiborított, hogy milyen kevésnél tartok, aztán persze beláttam, hogy ennyi tötyögéssel nem is lehetett több. Ahogy élénkült a pálya, jöttek vissza a szurkolók, engem is feldobott kissé, de nem eléggé. Csalódottságot, ürességet éreztem, nem tudtam őszintén mosolyogni amikor mások a részvétel fontosságát, a társaság nagyszerűségét emlegették. Persze egyébként egyetértettem velük, de most én nem ezért jöttem, nem bandázni és mellesleg futni egy kicsit, hanem erőfeszítést tenni, a képességeimhez, edzettségemhez mérten futni. Ahányszor mondta valaki, hogy milyen szép egyenletesen futok végig, milyen szép eredmény, de jól mozgok, ordítani tudtam volna.  Nem, nem, NEM. Idesanyám, én nem ilyen lovat akartam...

 

Azért a végére volt még futás, sőt, viszonylag felszabadult futás is, de már vártam a végét, menekülni akartam. A legvége viszont mindig élmény, amikor a korábban versenyző futók, a kísérők, segítők, szervezők, mindenki nekünk szurkol, bíztat és általános ovációt csap minden futó áthaladásakor, ott nem lehet nem mosolyogni és szárnyalni kicsit. Nem is néztem már rá a monitorra, annyi amennyi. Az utolsó körnél gondoltam rá, hogy az asztalunknál megállok, de inkább végig futottam. 170 kör meg egy kicsi.

 

PB-nek szép, de kb ennyi is a pozitívum amit el lehet róla mondani :)  Ha nincs az éjjeli nagy megborulás és tötyörgés, bőven 180 felett zárhattam volna, hát még, ha a végét is megfutom tisztességesen. Mi a tanulság? Hol volt a hiba? Véleményem szerint a frissítésben leginkább. Muszáj többet és fegyelmezettebben bevinni, ha magamtól nem tudom jól követni és betartani akkor kell a segítő és fontos, hogy előre egyeztessük az igényeket, rendszert, elvárásokat egymással. Hiba volt még, hogy régi vacak cipőben mentem, az újabb pedig nem a legjobb fazon a lábamra. A széthordott, illetve a neutrális de mégis kifelé dőlő cipő, az amúgy is problémás bal bokámmal és a folyton balra lejtő aszfalt körpályával nem alkotott túl szerencsés egyveleget. Az izmaimnak kuta baja nem volt, sokkal többet vagy gyorsabbat is elbírnak bizonyára. Ahhoz pedig, hogy az ilyen problémákat meg tudjam oldani, hogy a mentális gödrökből ki tudjak mászni és addig is nem nyafogni hanem futni, no ehhez kell még az edzés, a tapasztalat, az önismeret. Keep calm and run on.

 

 

Sárvár továbbra is szuper, ünnep a javából!  Nagyszerű volt együtt körözni rég nem látott futótársakkal, őszintén gratulálok mindenki eredményéhez és köszönöm a szervezők munkáját!

 

46 hozzászólás

alouette 3888 napja
alouette képe

Hááát nem egy "lájkvadászos" írás :)...viszont, őszinte, okos, elemzős , jól felépített, elszámolós...köszönöm, hogy olvashattam. A "lényegről" meg annyit, hogy őstehetség vagy, nagyon erős testbe zárt nagyon erős lélek. Az elmúlt negyed év tudatos készülése nagyon jó irány, csak ahogy mondtad, az idő rövidsége miatt még talán nem sikerült olyan nagyot "robbantani", mint az az elégedett szájízhez kell. De csodálatos ultrafutó vagy és még nagyon fiatal, szóval....hajrá!

Ui.És "mi", az EO közössége , illetve akik ismernek elégedettek vagyunk veled nagyon:) És bár ritkán tesszük, de köszönjük szépen azt a hihetetlen munkát és energiát, amit ezért a közösségért feláldozol! :)

Bozót 3888 napja
Bozót képe

Túlzol, mint mindig, de köszönöm!  :)

alouette 3888 napja
alouette képe

Túlzok, mint mindig??...húú ezt ne nagyon reklámozzuk, mert még nem fognak hinni nekem ezentúl ;-)

Manó 3888 napja
Manó képe

Hm... Ha más szempontból nézed a dolgot tök jó, hogy kiderült: az éjszakát fejben kell rende rakni még, meg a frissítésen javítani. Más gond igazából nem volt ahogy én láttam. Megvan az infó, innentől már meg lehet oldani. :) (Jó ez nem ilyen egyszerű, mit leírni, de egy hatalmas lépéssel közelebb van a megoldáshoz, mint ha gőzöd sincs mi a baj.)

 

Jövőre ráírom a koffein tablettádra, hogy instant napsütés, hátha az segít. :) Mert amint kivilágosodot mentél rendesen (csak csalódottan). 

 

Egyébként meg épp úton vagy és haladsz. Lehet, hogy nem ott jársz még ahol ilyenkor szerettél volna, de jó fele mész és egyszer oda fogsz érni, ebben biztos vagyok! :) 

nedus 3888 napja
nedus képe

Számomra mindig elképesztő és hihetetlen dolog eza huszonnégyórás ! Minden tiszteletem a Tiéd ( Tiétek ) !!! 

Bozót 3888 napja
Bozót képe

Köszi Manó! Az a baj csak, hogy elvileg már tudtam, hogy mit kell tenni, és mégse azt csináltam :)  Gyakorlat teszi a mestert, úgy tűnik :)

 

Nedus, elég nagy marhaság ez tényleg :)))

Haanchee 3888 napja
Haanchee képe

Én azért nyomok egy lájkot rád, mert szépen mentél, néztem a mozgásod, és egyben voltál végig, a lábaid meg baromi jók! :) Az, hogy "felismerted" a hibáid, szerintem jó dolog, mert tudod, hogy hol ment el az a 3-4 km, amivel a 180 alatt maradtál, mik a gyengeségeid, és min tudsz még javítani. Az önkritika sosem baj. :) Gratulálok, szép menet volt, jövőre meg majd jól odaversz a 190-nek is! :)

monique 3887 napja
monique képe

először is gratula itt is.

 

az önkritikusságodról. szerintem felesleges ennyire kritikusnak lenni az eredményeddel kapcsolatban, inkább irreálisan túl sokat vártál el magadtól.

 

most őszintén, pár hónap edzésből nem kell csodát várni. félreértés ne essék, a pár hónapnak nyilván meglett a hatása, a +25km szerintem még több is, mint amennyit mindenképpen elvárhattál volna magadtól pár hónap után. szóval szépen reagáltál az edzésekre, nem abbahagyni!

 

írtad h az izomzat pihentnek érződött, az egy dolog, de az aerob kapacitás és kondicionálás ettől még számít. a kapacitás x %-án futsz ugye egy adott távot, akkor ha több edzéssel növeled a kapacitást, máris több km-t tudsz lefutni a 24 óráson (is). a kondicionálás meg, az x %-ban az x-et lehet növelni.

 

persze biztosan a frissítés is rém sokat számít, ebben nincs tapasztalatom. meg hát a mentális hozzáállás is. én csak azt mondom, hogy konzisztens edzés nélkül nincs igazi siker. de erre úgy látszik idén már rájöttél. :P

TiGör 3887 napja
TiGör képe

Én is nagyon azt látom, hogy az évek stabil munkája hozza meg ultrában a sikert. Val másban is... 

Azt öröm látni, hogy tudsz edzeni is. ;)

Alapvetően Monique-al egyetértek, hozzátéve, hogy a frissítésen 24 órán igenis sok múlik. Meg is lepődtem, hogy alig valamit vittél. Pecsenye, v Hanka sokkal többeket írt, sztem nem véletlenül. Sajna az ultrához ez is hozzátartozik, és ez az, ami nem annyira tetszik nekem benne.. :)

Ha folytatod ezt, jönni fognak az egyre komolyabb eredmények is! Kíváncsi leszek rád. ;) 

torolt_13926 3887 napja
torolt_13926 képe

Töredékével is mennybe mennének sokan...Gratulálok!

Bozót 3887 napja
Bozót képe

Köszönöm!

 

Természetesen alapvetően egyetértek, pár  hónap edzés nem hoz csodát, de nem érzem irreálisnak egyáltalán még az álomcélt sem. 

A frissítés nem volt kevés, csak meg kellett volna enni :) Nem hiszek benne, hogy össze kéne zabálni mindent a barackbefőttől a virslin át a gélig, ha megtalálta az ember azt ami beválik akkor egyszerűen azt kell vinni és megenni. Sajnos abban vétettem hibát, hogy ha kezdek eléhezni épp akor nem kívánok semmit, hányingerem lesz a kaja gondolatára is, pedig csak be kell tolni aztán kész.Attól se szabad félnem, hogy kijön, mert akkor mi van? Semmi.  Talán ha Manóval ezt egyeztettem volna és emlékeztet rá akkor nem is lett volna éjjel gond :)  Reggel András futólag elejtett "Eszel te rendesen?" megjegyzése ébresztett rá, hogy tényleg keveset vittem be. Na, majd legközelebb.

Gandi 3887 napja
Gandi képe

Gratulálok Bozót! Egyetértek Veled, hogy nem irreális cél a 180, de mint azt Te is leszűrted, meg mások is írták, a frissítésen rengeteg múlik. Én alapvetően édesszájú vagyok, aki nálam több édességet meg tud enni egy nap, az hazudik :-) de emlékszem, hogy nekem onnantól lett sokkal jobb a frissítés szisztémám régen, amikor az elején teljesen száműztem az édességet a bevitt dolgokból. Aztán később fogyasztottam,mondjuk a verseny második felében, de az első felében lehetőleg nem. Sokkal jobban bírtam frissíteni, mert nem volt csömör-érzésem (ráadásul viszonylag egysíkúan étkeztem, nálam a csupasz vagy májkrémes kifli kaukázusi kefírrel volt az alap. A kefír segített hozzá, hogy könnyen letoljam a kiflit :-) Én már valójában nem is tudom követni, hogy egyébként milyen űrkaják léteznek, ha újra elindulnék egy ilyenen, szerintem megint csak kefírezgetnék :-) Most viszont mennem kell palcsintát sütni, úgyhogy jó pihenést! :-)                                 

Bozót 3887 napja
Bozót képe

Larzen például megevett egy határ palacsintát :)  A májkrémes kifli durva, de a kefír nem rossz ötlet. Talán bepróbálkozok újra a normális kajákkal is...

monique 3886 napja
monique képe

nem mondtam h a 180 meg a még annál jóval több km irreális cél, csak hosszabb ideig edzeni kell hozzá, ennyi volt a lényeg :D

 

a 180 persze lehet h összejött volna most is ha minden tökéletes, ezt te tudod. 

 

frissítésnél nem tudom h megoldás-e a kajálás erőltetése, ha épp kivan a gyomor és nem akar semmit. ha kihányod utána, az lehet rosszabb, mintha nem ettél volna.

 

abszolút nem értek a frissítéshez még, még nem nagyon foglalkoztam vele, de esetleg gyakran enni egy keveset? annyit, amennyi még jól esik éppen, vagyis nem esik még túl rosszul.  :)

monique 3886 napja
monique képe

larzen kajálása jó ötletnek hangzik! :D sztem ha ultrázok én is tuti palacsintázok majd.. :DD

monique 3886 napja
monique képe

mi az ultimate álomcél?

Bozót 3886 napja
Bozót képe

Ultimate cél nincs, az a halál :)  vagyis a csillagos ég :)  

te írtad: " inkább irreálisan túl sokat vártál el magadtól"  Erre mondtam, hogy én nem így éreztem. 

 

Nem akartam ezt én mondani, de tényleg nem sokat babráltál még a frissítéssel :P  Persze attól még véleményed lehet :)   10-12 órán belül én is elvagyok gond nélkül, az afeletti régió kezd macerás lenni :)  

 

 

Bozót 3886 napja
Bozót képe

(a palacsinta túrakajának nagyon jó, futva már inkább csak ha nagyon minimál zsiradékkal készült és valami jó csúszós, szaftos töltelékkel. De hurcolni macerás...Nem hiába találták ki a sportkajákat, géleket, porokat....) 

mata 3886 napja
mata képe

Gratulálok a versenyhez ! Lenne egy kérdésem. Milyen Sponser terméket használtál, és hogy adagoltad ?

Bozót 3886 napja
Bozót képe

@mata : Köszönöm!  Long Energy port használtam, elvileg az volt a terv, hogy óránként 40g fél liter vízben (20 percenként - cirka 3 körönként - az elkészített oldat harmada) de ehhez még eszek mást is.  Ha intenzívebb a terhelés, 60g-80g is mehet.  Én most egy csomagot osztottam be, így jött ki a mennyiség.  A baj az, hogy nem tartottam be fegyelmezetten.

mata 3886 napja
mata képe

Köszi, bicajon ezt iszom én is.

gergő 3886 napja
gergő képe

nagyon klassz írás, őszinte, egyenes, nem hipokrita, nem modoros, nem fészbukos :)

én "még" nem értek az ultrához, még csak 7 éve futogatok terepen olyan hosszabakat :). 

de azt hiszem észosztásban világhatalom vagyunk. így én is beállok az elóttem szólóhoz :))

ami a futásodat illeti. az ultra sztem három dologból áll össze. edzettségből, gyomorból és fejből. a gond az, hogy nem elég csak kettőben jól teljesíteni, a három harmoniában kell legyen egymással, akkor lesz igazán sikeres a teljesítésed. az edzettség a "legkönnyebb", sima pénztárgép, amit beleraksz, kiveheted. időigényes, de aránylag könnyen megszerezhető. a gyomor/frissítés a legnehezebb. legalább annyi munka van vele, mint az edzettséggel, viszont bármikor, a legkisebb gixeren megdőlhet. (vs edzettség). a fej a két előző dolog együtthatója. nem igazán edzhető, bárki, bármit is mond és rapszodikus. de, ha a gyomor és a fizikum ok, általában behódol. fejben sztem ott voltál. tudtad mit akarsz, megtervezted, komolyan vetted magad. (hogy ez jó-e, kérdéses :)). a frissítést elszúrtad, hiába tudtad. ez könnyű fogódzó volt a fejnek. bele is kapaszkodott. ezt ő nem akarja, hisztizni fog, stb. az edzettséged pedig már jó, de még nem raktál annyit bele, hogy kivehess egy szándékaid szerinti 24 órára. hitel pedig ebben a műfajban nincs.

ja és, ha komolyan veszed magad, annak következményei vannak. szóval szerintem take it easy. :) anélkül is meglesz a 180..

na eddig az észosztás :)

hajrá továbbra is!

Bozót 3886 napja
Bozót képe

Köszönöm!  Azért én megpróbálom mégis komolyan venni magam (néha :) és vállalom a következményeket :)  Egyébként meg take it easy valóban, nem háború ez :)

monique 3885 napja
monique képe

Bozót: oké, te nem érezted irreálisnak, de az érzések nem racionálisak. én azért írtam ezt, mert csalódott vagy annak ellenére, hogy sokkal jobban megfutottad, mint régen, főleg ahhoz képest h nem edzettél éveket rá. persze saját vélemény. csak leírtam, és ha segít, szuper, ha nem akkor sajnálom :/

futás közben még tényleg nem frissítettem sokat, csak rettentően elrontott gyomorral van tapasztalatom, onnan jött a frissítős tippem. (mármint nem a palacsintára gondolok nyilván.) aztán ez vagy működik vagy nem, majd kiderül számomra egyszer.

palacsinta: igen nyilván nehezebb cipelni, mint a gélt, nem is vinném olyan helyre, ami nem körözős verseny :)

 

gergő: egyetértenék a nagy részével! csak azzal nem, hogy az edzettség "sima pénztárgép". nem, nagyon nem. bármikor a legkisebb gikszeren megdőlhet. ez az én tapasztalatom. persze másnak lehet a gyomra az érzékenyebb.

az h a fej a két másik dolog együtthatója, ez érdekes gondolat, picit a central governoros elméletre emlékeztet :)) (aszerint az agy automatikusan felméri a fizikai állapotot és aszerint korlátozza a teljesítményt. tudom te nem egészen erről írtál, de szerintem ez is benne lehet)

Zsuga 3885 napja
Zsuga képe

Bozót!

Szeretem a cikkeidet, hozzászólásaidat, sporthoz való hozzáállásodat. Engem a naplón kívül ez tart az EO-n. A lényeget próbálod meglátni, leírni.

12 órán túli egybefüggő versenyteljesítményről nincsen személyes tapasztalatom, de úgy érzem az eddig Rólad kapott információk alapján, hogy nem véletlenül érted el pontosan azt az eredményt, amit elértél. Hiába a rendkívüli alkati adottságod és a pozitív mentalitás (a távhoz képest minimális edzésmunka ellenére komoly célok, és azok beépülése), a teljes csoda elmaradt. Szerintem csoda a 170+km eredmény. Csoda ugyanakkor az is, hogy nem sérültél meg. Nem véletlen, hogy a boka mellett pont a derék és a csípő fájt. (Jó, hogy fájdalom csillapítót nem vettél be, mert ezen a ponton be kellett volna fejeznem az olvasást...) Ezeket akkor kezded el extrán terhelni, amikor már elfáradnak a lábaid. Mivel nem voltál dehidratált a verseny folyamán, gyomorból való felszívódás nem okozhatott gondot. Tehát nem a bevitt folyadék és tápanyag mennyiségével vagy felszívódásával lehetett gond, hanem erre a távra az elvárásaidhoz képesti felkészülés mennyiségével. Nem véletlen, hogy a félideji eredményed hatalmas egyéni csúcs, ott még nem fogytál el...

Szóval a megfogalmazott célod szerinti teljes csoda ha el is maradt, az előzetes felkészüléshez képesti, és objektíven is megsüvegelendő nagy eredmény nem. Még ordítani is tudtál volna ennek hallatán, de a beismeréshez nem volt akkor talán elég erőd...

Bozót 3885 napja
Bozót képe

Köszönöm mindenki véleményét. 

Zsuga, neked is. Nem értek egyet, de köszi. A kedves szavakat feltétlenül, örülök, hogy van akinek tetszik amit itt művelek :)

(csoda lett volna a 200+, ez a 175 épp az volt ami edzetlenül a 150 és ez a baj. Ezeket akkor kezded el extrán terhelni, amikor már elfáradnak a lábaid. A lábaim egyáltalán nem fáradtak el, a cipőm vacak, a bokám meg még régen sérült meg egyszer és néha szórakozik. Ez nem magyarázkodásnak szánom, csak próbálom megértetni magam. Nekem nem a lábam a gyenge ponton - tudom, sokaknak az - nálam a fegyelem, rend, fejben összeszedettség hiányzik még. De hát azért edzünk, hogy jobbak legyünk :)

Bozót 3885 napja
Bozót képe

 Tehát nem a bevitt folyadék és tápanyag mennyiségével vagy felszívódásával lehetett gond


De :)  Bőven (!) el kellett volna fogyjon a Sponser, ehhez képest majdnem a negyedét hoztam haza és még kellett volna mellé is ennem, de épp csak némi ropit rágtam. 

Zsuga 3885 napja
Zsuga képe

Könnyen ki tudod számítani ezt a kérdést. 60-70% intenzitáson maximum 4-5K Kcal CHO bevitel szükséges (24*150-200Kcal). Óránként 7,5km-t tettél meg, ami még 10-15 perces óránkénti átlagos technikai szünetek mellett sem jelenthet ennél nagyobb intenzitást, ha felkészült voltál. 1 MaBaker szelet illetve 5-6 dl vízben oldott nem túl híg Sponser kb 4-500 Kcal. Mivel sűrűsödő pisiszünetekről írtál, úgy kalkuláltam hogy a folyadék mennyiség több mint elég volt, és talán a belekevert Sponserrel ez a szükséges energiabevitelt is kiadta.

Mi kibicek (főleg én mivel nem ismerem igazán a sportolói háttered), hozzászólók csak tükröt tartunk eléd. Te döntöd el melyik torz és melyik az igazi. Jól vagy rosszul...

Bozót 3885 napja
Bozót képe

Megcsináltam a matekleckét is hidd el :-)  

powerhiker 3885 napja
powerhiker képe

Összegyűjthetnénk, hogyan kéne frissíteni a tudomány jelenlegi állása szerint

Bozót 3885 napja
Bozót képe

Ne provokáld őket :)

alouette 3884 napja
alouette képe

Khhmmm....én provokálhatom őket ? ;-)....azt a szerintem nem teljesen elhanyagolható tényt talán ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy nem egy hobbifutó Anyuka ultra távok iránti hirtelen fellángolásáról van itt szó, aki negyed év lelkiismeretes felkészülésével remél"csodát" magától. Bozótka mutatott már nekünk az elmúlt években olyan hihetetlen eredményeket, mindegy hogy UB, terepultra futás, vagy terep ultra túra , vagy körözgetős ultra amik alapján talán kimondhatjuk, a fejjel nincs nagy gond...szerintem...:)

tomcsi 3884 napja
tomcsi képe

evo chip vagy champion chip nem volt jó választás...csak a váltóknak adtak tépőzáras csíkot, ez pedig a gyorsfűzőkre nem passzolt...ráadásul mint írod, egy nyamvadt köridőket nem írtak...sőt azóta is valamiért csak a női eredmények vannak fent a saját oldalukon...de kínlódtak a verseny alatt is...

ultrafutó nyűszögős-sírós egy fajta...belefér amit műveltél :-))

180 már irreális lett volna...igaz a 170 is az volt :-))

Jót Mentél!

Gratula!

Gandi 3884 napja
Gandi képe

"utrafutó nyöszörgős-sírós egy fajta" :-) tomcsi, ezért a kijelentésért szerintem sorba állhatsz néhány helyen egy pofonért :-)))

monique 3883 napja
monique képe

Zsuga, vicces h én is ezt a véleményt próbáltam leírni, de nyilván mindenkinek szíve joga, hogy milyen véleményt alkot adott dologról. :)

abszolút logikusnak hangzik az érvelésed mindenesetre. csak a "matekleckében" azt nem egészen értettem h a testsúly nem volt megemlítve, vagy beleszámoltad említés nélkül? gondolom beleszámoltad. én ha azt saccolom h Bozót kb annyi kg mint én, és én kb 450kcal-t égetek egy átlag 10km-en, és mondjuk van 2000kcal glikogén raktározva, akkor 33% zsírégetés mellett a 4000kcal szénhidrátbevitel tényleg bőven elég. ha meg több, mint 33%, akkor meg még annyi se kell. de ez csak saccolgatás. :)

 

alouette: talán azt meg te ne hagyd figyelmen kívül, hogy Bozót ezeket az eredményeket edzés nélkül érte el. azzal egyetértek hogy valóban a fejjel a versenyeken nincs gond, de a konzisztens edzés is külön mentális feladat, de persze ahogy látom, ez sem probléma már nála. csak azért szólok, mert úgy hangzott, amit írtál, mintha Bozót évek óta keményen edzene. persze lehet h évek múlva ez az állítás már igaz lesz :P


tomcsi :DDD

monique 3883 napja
monique képe

Bozót: télleg azt írtad h "A lábaim egyáltalán nem fáradtak el"? :) icipicit abszurd állítás, ha szó szerint vesszük :P


amúgy sztem - bár tapasztalatom csak rém leharcolt lábbal kocogásokból van - ennek egy jó tesztje lehet, ha az ember megpróbál begyorsítani néhány km-re és megnézi mit szólnak hozzá az izmok :)

Bozót 3883 napja
Bozót képe

Persze, bizonyára nem esett volna jól egy gyors futás mondjuk másnap, de aznap, a verseny végén akár, még bőven ment volna, csak fejben untam már nagyon :) Úgy értettem, hogy nem éreztem komoly fáradtságot a lábakban, izomzatilag. A bokám fájt, azért döcögtem, de pl lépcsőn nem éreztem azt a nehézséget/fáradtságot amit akár egy jól sikerült TKD edzés után. Ez nem önfényezés, én is el tudok fáradni, de ha alacsony az intenzitás akkor nem fáradnak jelentősen az izmok, nem ez a behatároló tényező. (ha van kemény szint, vagy gyors tempó akkor már más)

 

Ami a kaját illeti, picit bonyolultabb a tiszta mateknál, mert az hogy bevisszük a gyomorba az kevés, az a kérdés, mi szívódik fel és hazsnálódik fel....

monique 3883 napja
monique képe

ok, értem, amúgy másoknak elfárad alacsony intenzitáson is hosszútávon futva az izomzata? mármint inkább ez a tipikus? én nemtudok ehhez tapasztalatból hozzátenni semmit, még nem futottam olyan hosszan h elfáradjon de majd egyszer ki kell próbálni ezt is :D

 

igen, persze h az számít h mi szívódik fel, a matekban egyszerűség kedvéért feltételeztem h nincsenek gyomorgondok. :) gondolom kisebb eséllyel van gyomorgond amúgy is, ha az ember nem akarja agyonzabálni magát, de sejtem hogy ez egy elég nehéz kérdés a gyakorlatban. :P

Bozót 3883 napja
Bozót képe

Móni, próbáld ki aztán majd akkor megbeszéljük :)

 

(igen, a többségnek az a gondja a hossú távokon, hogy "beállnak" a lábak)

monique 3883 napja
monique képe

mit is beszélünk meg akkor? hogy mennyire sok idő kellett h elfáradjon a lábam? :P

Bozót 3883 napja
Bozót képe

Azt is, meg a frissítést meg minden mást amihez mindenkinek vn véleménye aki még nem próbálta :P

monique 3882 napja
monique képe

a véleményem tapasztalatokon alapul, bár nem ultrafutós tapasztalatok, valamennyire azért lehet releváns, de ha nem találtál semmit ami segíthetne abból, amiket írtam, akkor sajnálom.

alouette 3780 napja
alouette képe

Monique: bocsi,hogy csak most válaszolok a felvetett kérdésedre. Szerintem azt hogy Bozót a korábbi évek eredményeit edzés nélkül érte el, nem jelenthetjük ki. Lehet, hogy nem voltak sokezres évei, de van akinek kevés is elég van akinek meg a sok is túl kevés (vagy épp sok?) a fejlődéshez. És én egyáltalán nem értek az ultrafutáshoz, sőt a futáshoz se, de szerintem ez az a "sportág" ahol a mentális felkészültség ugyanannyit ( néha talán többet is) számít mint a testbe, lábakba pakolt kilik száma. Nem véletlen, hogy ez a sport nem a nagyon fiatal emberek sportja.

Bozótka különleges, mert a teste erős, fiatal és tehetséges, a feje meg olyan bölcs ( jól van, nem dicsérlek tovább, nyugi Bozót :) mint egy sokat élt, sokat tapasztalt bölcs anyókáé :)

Bozót 3780 napja
Bozót képe

Há' hogyne.... :D

monique 3780 napja
monique képe

alouette: semmi gond :) viszont szerintem ott nem értünk egyet, hogy szerintem abszolúte nem elhanyagolandóak a fizikai alapok (edzés). kevés edzéssel nem jut az ember messzire akkor sem, ha tehetséges.

 

a másik, hogy a mentális felkészültségnek igencsak része az, hogy az ember képes hosszabb ideig rendszeresen és konzisztensen edzeni. + fegyelmezettség ugye.. és szerintem ez mentálisan még nehezebb is, mint egy versenyt lefutni kevés készülésből. 

 

tehát nem becsülöm le a mentális tényezőt, egyáltalán nem, sőt eredetileg én is erről írtam.

 

és amúgy alapból azért nem a fiatal emberek sportja, mert a gyorsabb izomrostok aránya csökken az öregedéssel. de persze vannak kenyaiak akik 20 évesen már csuda maratont futnak és nyilván annál hosszabb távot is. semmi akadálya annak, hogy valaki fiatalon fusson hosszú távot, ha azt szereti és ha genetikailag olyan a felépítése, akkor még igencsak sikeres is lehet benne fiatalon is.
 
 
 
monique 3780 napja
monique képe

még annyi h a mentális felkészültség rohadtul számít egy rövid versenytávon is, ha tényleg maxra szeretnéd megfutni. egyáltalán nem könnyebb bizonyos szempontból :) csak valamiért ezt sokan nem értik :)

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2018-06 hó (1 bejegyzés)
2018-05 hó (1 bejegyzés)
2016-07 hó (1 bejegyzés)
2015-10 hó (1 bejegyzés)
2015-08 hó (1 bejegyzés)
2015-06 hó (1 bejegyzés)
2014-10 hó (1 bejegyzés)
2014-09 hó (2 bejegyzés)
2014-07 hó (2 bejegyzés)
2014-06 hó (1 bejegyzés)
2014-05 hó (1 bejegyzés)
2014-02 hó (1 bejegyzés)
2014-01 hó (2 bejegyzés)
2013-12 hó (1 bejegyzés)
2013-10 hó (2 bejegyzés)
2013-09 hó (1 bejegyzés)
2013-08 hó (1 bejegyzés)
2013-07 hó (2 bejegyzés)
2013-06 hó (1 bejegyzés)
2013-05 hó (3 bejegyzés)
2013-03 hó (3 bejegyzés)
2013-02 hó (2 bejegyzés)
2013-01 hó (2 bejegyzés)
2012-12 hó (1 bejegyzés)
2012-11 hó (1 bejegyzés)
2012-10 hó (2 bejegyzés)
2012-09 hó (1 bejegyzés)
2012-07 hó (1 bejegyzés)
2012-06 hó (1 bejegyzés)
2012-05 hó (2 bejegyzés)
2012-04 hó (2 bejegyzés)
2012-02 hó (1 bejegyzés)
2012-01 hó (1 bejegyzés)
2011-12 hó (3 bejegyzés)
2011-11 hó (3 bejegyzés)
2011-10 hó (3 bejegyzés)
2011-09 hó (4 bejegyzés)
2011-08 hó (3 bejegyzés)
2011-07 hó (4 bejegyzés)
2011-06 hó (4 bejegyzés)
2011-05 hó (3 bejegyzés)
2011-04 hó (2 bejegyzés)
2011-03 hó (4 bejegyzés)
2011-02 hó (2 bejegyzés)
2011-01 hó (7 bejegyzés)
2010-12 hó (2 bejegyzés)
2010-11 hó (8 bejegyzés)
2010-10 hó (1 bejegyzés)
2010-09 hó (6 bejegyzés)
2010-08 hó (9 bejegyzés)
2010-07 hó (3 bejegyzés)
2010-06 hó (7 bejegyzés)
2010-05 hó (8 bejegyzés)
2010-04 hó (5 bejegyzés)
2010-03 hó (12 bejegyzés)
2010-02 hó (2 bejegyzés)
2010-01 hó (10 bejegyzés)
2009-12 hó (2 bejegyzés)
2009-11 hó (1 bejegyzés)
2009-10 hó (3 bejegyzés)
2009-09 hó (4 bejegyzés)
2009-08 hó (4 bejegyzés)
2009-06 hó (1 bejegyzés)
2009-05 hó (1 bejegyzés)
2009-04 hó (1 bejegyzés)
2009-03 hó (1 bejegyzés)