Marcellus74 bringázás

2014.05.31 Szombat, 09:00:00

202 km

Az előzmények:
2012-ben indultam először ezen a "versenyen", ami nagyon rosszul sikerült. Két hónappal előtte kaptam meg a bringámat, nem lehet ennyi idő alatt felkészülni egy ilyen távra. A közepétől már görcsök egészen a végéig. Nagyon fájt a vége.
És akkor a mostani:
Egész télen spinning, sok futás és egy kevés kerékpár. Sajnos a kerékpárnál még a normál tempómnál is kicsit magasabb a pulzusom, ezt le kell tornázni, mert baj lesz az Ironman-en.
4-en indultunk Vasemberesek a rajtnál, valahol a mezőny közepéről. Az elején a szokásos megindulás és fékezgetés ment, nem is tudom meddig, de már kezdett idegesítő lenni, de nagyon sokan voltunk. Hamar rájöttünk, hogy rengeteg túrázó van elöl, akik össze vissza mennek, őket hamar el is kerültük balról. Hadd szenvedjenek a széllel. Az élboly hamar elhúzott, észre sem lehetett venni. Megláttunk egy kisebb bolyt, amire elkezdtünk felmenni, nem volt egyszerű, kicsit talán túl is erőltettük magunkak, de mint megtudtuk, nem volt rossz döntés. Hamar a leszakadt 2. boly elején voltunk és toltuk keményen. Egy közel 200 fős csoport volt, ahol mi az első 20-30-ba voltunk benne. Arra emlékszem, hogy Keszthelyre 2óra 22perc alatt érkeztünk. Pár emelkedő volt, ami megcincálta a mezőnyt, de szerencsére Janó, Balázs és én is egész jól bírtuk. 35.5-ös átlagot mentünk folyamatosan. Megbeszéltük, hogy a mássodik frissítő ponton kiállunk 75 kilométernél, de annyira benne voltunk a bolyban és még mindenkinek volt frissítője, hogy tovább mentünk. Végül Badacsonynál 100 kilométernél álltunk ki, mert folyóügyeket is kellett intézni és folyadék sem volt már nálunk. Sajnos is elvesztettük a lehetőséget, hogy 6 órán belül legyünk. Tovább léptünk, nem siettünk, vártuk, hogy utol érjen bennünket egy csoport. De valamiért mi értünk utol leszakadt embereket és végül amelyik bolyrból kiszálltunk, annak egy leszakadt részére értünk fel. Sajnos rajtuk maradtunk. Azért sajnos, mert a lejtőn csak gurultak, az emelkedőkön szenvedtek. Igaz tudtunk kicsit lazítani, viszont nagyon lelassultunk. Vicces, de sokáig hárman vezettük a bolyt 35 körüli tempóval. Azért ez nem egy egyszerű menet, ha nem készül ilyenre az ember. Nekem volt egy holtpont 162 kilinél. Egy emelkedőnél görcsölni kezdett a combhajlítóm. Egyből banán, gél és folyadék. Nem volt kérdés, töltenem kellett, hogy valamit kapjanak az izmaim. Itt már mindenki fáradt. Mindenki izgett-mozgott a nyeregben, látszott, hogy nem tudnak koncentrálni. 3-4 veszélyes helyzet volt is. Itt kezdtem megunni, hogy a totál amatőrök mit keresnek egy ilyen versenyen, ahol komolyan veszélyeztetik mások testi éppségét. Nagyon kellett figyelni egészen a Siófok előtti emelkedőig, ahol mindenki kidőlt. Innen már csak egy nagyon kis csapat tempózott tovább. A cél előtt egy erős jobbos, majd egy balos. Itt sajnos egy társunk meg akart indulni és kipattant a cipője a pedálból és előttem 20 méterrel esett egy nagyot. Lassítottam, de láttam, hogy jól van. Szerencsére kisebb sérüléssel megúszta. Így Balázsék előttem talán egy fél perccel értek be.
Szinte végig élveztem a versenyt, de nagyon kellett figyelni a sok totál amatőr miatt. Ráadásul voltak milliós csiribiri bringákkal is, de nulla megtett kilométerrel. Katasztrófa amit műveltek.
A konklúzió számomra, hogy plusz egy kulaccsal és odafigyelősebb frissítéssel nem kell kiállni és be lehet érni 6 órán belül, ha nincs defekt és más hátráltató tényező.
A lábam fáradt volt, de pihent annyit, hogy kocogni tudtam volna, ha ez egy triatlon verseny lett volna. Nagyatádra ez biztató lehet. :-)